Szabó Lőrinc: A gólya

Veszekedtem a kisfiammal, 
mivel kerülő úton át 
megtudtam, hogy az óvodában 
elcsábított egy úrilányt. 
Minden hatalmam összeszedve 
szidtam, hogy rengett rá a ház: 
- Jól nézünk ki! Mi lesz a vége, 
ha majd a kislány lebabáz? 
  
- Azonnal orvoshoz mentek! - 
mondtam, és Lóci nevetett, 
nevetve mondta: - Nem én, a gólya, 
az hozza majd a gyereket! - 
Ezt mondta Lóci kipirultan, 
s mérgesen nézett rám nagyon: 
- Nekem nem lehet kisfiam, hisz 
még én is kisfiú vagyok. 
  
Nevetett, és én is nevettem, 
ha már a baj így megesett, 
s aztán leültem s nekifogtam 
megírni ezt a versemet, 
leültem, de nem ment a munka 
mert költeménynek ez kevés, 
szidtam Lócit, hogy rossz a ziccer, 
rágtam a ceruzám hegyét. 
  
S hogy tele lett a szám grafittal, 
lehetett egy órája már, 
a vitrin ajtaján kiszállott 
a hosszúcsőrű, nagy madár, 
kiszállt a gólya s ott keringett, 
néztem a szárnyát, nagy begyét, 
a szárnyát néztem s egyre féltem, 
hogy leadja a névjegyét/.../